fbpx
Meny

Min Konto

Klikk her for å komme til kontosiden og dine favoritter

TT Online

Vi vil tilby et komplett digitalt treningssenter for deg, der du vil, når du vil!

Vårt mål er at det skal være enkelt å trene, selv for de som ikke ønsker, eller har mulighet til å dra på et treningssenter.

Bli med på vår hjemmetrening!


Brukervilkår

Personvernvilkår

Min Konto

Klikk her for å komme til kontosiden og dine favoritter

TT Online

Vi vil tilby et komplett digitalt treningssenter for deg, der du vil, når du vil!

Vårt mål er at det skal være enkelt å trene, selv for de som ikke ønsker, eller har mulighet til å dra på et treningssenter.

Bli med på vår hjemmetrening!


Brukervilkår

Personvernvilkår

Helkropp #2

Bli medlem for å laste ned treningsprogrammet...

1. Knebøy

Utgangsposisjon:

  • Start stående med stangen hvilende bak nakken. Grepet er så smalt som mulig utenfor skuldrene. Tomlene rundt stangen. Bena er litt bredere enn hoftebredde. Brystet opp og ryggen spent.
Fremside_lår_Rumpe
Bli medlem for å se video av øvelsen...

Utførelse:

Sett deg ”bak og ned” med setet. Hold en oppreist og nøytral rygg under hele bevegelsen. Stopp når hofteleddet er lavere enn kneleddet. Trykk gjennom hælen på vei opp til startposisjon.

Muskelgrupper:

  • Primært: Fremside Lår og Rumpe

2. Kroppshev i stativ

Utgangsposisjon:

  • Sittende rett under opphengspunkt med 90 grader i knær og føtter i underlaget. Hender rundt stanga. Stang i høyde med hender når armer strekkes overhodet.
Biceps_Rygg
Bli medlem for å se video av øvelsen...

Utførelse:

Løft setet ved å trekke kroppen opp med albuer ut til siden. Returner til utgangsstilling.

Muskelgrupper:

  • Primært: Bred Ryggmuskulatur

3. Flies

Utgangsposisjon:

  • Ligg på ryggen og hold hantlene på strake armer over brystet.
Bryst_Skulder
Bli medlem for å se video av øvelsen...

Utførelse:

Armene føres ut til siden, med en liten bøy i albuene, og bevegelsen stoppes når du kjenner ett godt strekk i brystet. Før tilbake.

Muskelgrupper:

  • Primært: Bryst og Fremside Skulder

4. Divebomber

Utgangsposisjon:

  • Still deg opp med ben og armer fra hverandre og setet opp i taket, som en pyramide.
Bryst_Skulder_triceps_kjerne
Bli medlem for å se video av øvelsen...

Utførelse:

Senk overkroppen og hoften fremover og ned mot hendene. Når skuldrene kommer til hendene fortsetter bevegelsen videre fremover til du strekker deg opp på strake armer i avslutningen av bevegelsen. Skyt setet opp og bak for å komme tilbake til startposisjonen.

Muskelgrupper:

  • Primært: Bryst, Fremside Skulder, Triceps, Kjerne

5. Good Morning

Utgangsposisjon:

  • Stå med stangen hvilende på skuldrene. 
Rumpe_Lår_Rygg
Bli medlem for å se video av øvelsen...

Utførelse:

Bøy overkroppen framover så langt som lårets baksidemuskulatur tillater det. Benene og ryggen holdes strake under utførelsen. Dette er en tung øvelse for korsryggen.

Muskelgrupper:

  • Primært: Korsrygg, kjerne. Bakside lår er også aktiv.

6. Hip Thrust

Utgangsposisjon:

  • Legg skulderpartiet ditt på en benk, ha føttene og setet i gulvet med knærne bøyd.
Mage_Rumpe_Rygg
Bli medlem for å se video av øvelsen...

Utførelse:

Med en vektstang over hoftene, strekkes hoften ut ved at du hever hoftepartiet og strammer setemuskulaturen. Senk setet ned mot gulvet og gjenta.

Muskelgrupper:

  • Primært: Rumpe og Kjerne

7. Crunch

Utgangsposisjon:

  • Ligg med benene festet og armene krysset bak hodet.
Mage_Senter
Bli medlem for å se video av øvelsen...

Utførelse:

Løft hodet og øvre del av overkroppen i retning av lårene. Korsryggen har hele tiden kontakt med benken.

Muskelgrupper:

  • Primært: De Rette Magemusklene

Hvor bra var denne treningen?

Klikk på en stjerne for å gi din vurdering

Likte du treningen?

Hjelp oss å bli bedre!

Vi setter pris på om du forteller oss hva du syntes om denne videoen